+


Er zijn mensen die misschien nog nooit hebben gehoord van Spirulina, maar voor velen is het allang bekend als een volledige allround voedselbron. De populariteit van deze kleine wonder alg blijft groeien over de hele werteld. Eén ding is zeker; deze kleine alg heeft alle vitaminen en voedingsstoffen die uw lichaam nodig heeft.

Wat is Spirulina?

Het is geclassificeerd als een microscopische zoutwater alg en heeft lange, dunne blauwe en groene draden. Er zijn meer dan 25.000 soorten algen die zeewier bevatten. Spirulina is microscopisch klein en is alleen te zien door een microscoop.

Spirulina bevat 60 procent eiwit en aminozuren en meer dan honderd andere voedingsstoffen. Hoewel het niet zo veel aminozuren bevat als eieren en vlees, heeft het een veel breder spectrum aan voedingsstoffen. Omdat Spirulina een rijke bron van caroteen is, en tot wel 10 verschillende types bevat, is het een krachtige antioxidant. De gezondheid van het oog , zenuwweefsel, het immuunsysteem en de huid kunnen allemaal profiteren van de vitamine B12 die rijkelijk aanwezig is.

Wat kan het doen?

Spirulina bevat tot 70 procent van de dagelijkse dosis ijzer en alle vitaminen (behalve vitamine D).  Het vult dus alle aanwezige tekorten in je lichaam aan (indien je het geregeld gebruikt). Er zijn ook andere voordelen, zoals voor de spijsvertering, het opbouwen van spiermassa en het verbeteren van de hersteltijd voor sporters. Het is ook rijk aan gamma - linoleenzuur dat aanwezig is in moedermelk . De inname van spirulina is eenvoudig. Het is verkrijgbaar in poedervorm of in tabletvorm .

De tabletten bevatten meestal 500mg en het wordt aanbevolen dat u 4-6 tabletten per dag neemt. Als je het in poeder vorm neemt, een lepel komt neer op ongeveer 3 - 5mg. De smaak is niet voor iedereen geschikt. Je moet hier echt even aan wennen. Er zijn een paar bijwerkingen die kunnen optreden als je spirulina neemt. Duizeligheid, jeukende huid en huiduitslag . Deze bijwerkingen worden beschouwd als mild en kunnen soms worden toegeschreven aan het niet nemen van de juiste dosis. Wees dus voorzichtig en begin met een klein beetje om de hoeveelheid geleidelijk aan op te bouwen.

woensdag, september 11, 2013

0 reacties:

Een reactie posten

 
Top